CARSTEN REINHOLD SCHULZ

1963, Mönchengladbach, D

 

Arnold Schalks, de Vrije Schuur, PUNTuit, BrailleHell

'BrailleHell'

Arnold Schalks, de Vrije Schuur, PUNTuit, bijschrift

_TRANSLATION: During my work on the "PUNTuit" project, I encountered the term "Punktzuwachs" (dot gain). "Punktzuwachs" is a term from the printing trade to indicate that, as a result of certain printing processes and the use of certain types of paper, the circumference of the screen dots tend to expand, making the print look darker. I'm interested in the chance of errors and uncontrollable nuancing, which is the domain of flexibility and porosity. For that reason I created a "period", composed of single, rank dots, that also demonstrate the limits and terminal points of a representation that is purely oriented on standards.

 

BIJSCHRIFT: Daar klopt niks van. Een verdomde insinuatie. Ik heb Hans Arp niet verzonnen. Er waren punten op het netvlies. Waarschijnlijk. En fouten. Ik weet niet echt hoe dat verlopen is. Wat vraag je voortdurend MIJ. Waarom. Daar dikt iets in en ineens heb je een probleem of de dingen zien er heel anders uit dan jij ze aan jezelf verkopen wilt. Maar daarvoor kan je nu niet elke kunstenaar verantwoordelijk maken. Zeker niet. Bovendien zijn er helemaal geen kunstenaars. Dat is een illusie. Scheidingen van deze verouderde soort scheppen geen toekomst. Kunstenaars zijn een absoluut atavisme. Ergens ook genant. Zo'n grappige rol. Bestaat er misschien een begrip, dat klinkt als verantwoording. Dat is waarschijnlijk een fonetische kunstgreep van wie dan ook. Wat doe je met jouw Hans Arp. Mandalas zijn nu alleen nog maar kindercrèchespul. Dat is niks meer voor heel professionele lieden. Kan je niet serieus nemen. Voor jou telt uiteindelijk toch alleen een kreatieve groei van de winst. Dat betekent dan meer waarneming. En als je voelt dat je herkent wordt, neem je de benen. Ja. Het is ook mooi als er een keer iets groeien kan. Al naargelang de druk. Een aangevreten CD. Een antenne. Overeenkomstigheden. De dans van de tegelvoeg. Jouw sojaspruiten. Dat maakt een nogal springerige indruk. Onberispelijk flexibel. Met een ongelofelijk aanpassingsvermogen. Moeilijk te bewegen. Zoals dit on-chique aziatische gras. Dat smaakt niet iedereen. Je kunt er niet eens manden van vlechten. Maar men kan er wel achter staan. Dat heeft Hans Arp vast ook geholpen. Geloof ik.

OVER CARSTEN REINHOLD SCHULZ: Opgegroeid in Frankrijk, Nederland en Duitsland / Opleiding in Düsseldorf und Hamburg / 1992 - heden: tentoonstellingen, muziekperformances, uitgeverij en publicatie van boeken, CD's en audiobooks.

 

_NOTE: That is all wrong. A damn insinuation. I haven't made up Hans Arp. There were dots on the retina. Probably. And errors. I dont' really know how it went off. Why are you asking ME all the time. For what reason. Something thickens and suddenly you have a problem or things appear different than you want to make yourself believe things are. But you cannot hold every artist responsible for that. Besides, there are no artists. That's an illusion. Separations of this obsolete species do not create future. Artist are an absolute atavism. Embarrassing in a sense. Such a silly role. Is there perhaps a notion that sounds like accountibility. That is probably a phonetical trick of whoever. What are you doing with your Hans Arp. Today, mandalas are nothing but kindergartenstuff. Not the cup of tea of serious professionals. Cannot be taken serious. For you the only thing that counts is a final creative growth in profit. That means more perception. And if you sense that you're being recognized, you flee. Yes. It's nice if something can grow for once. Depending on the pressure. An eroded CD. An antenna. Similarities. The dance of the tile joints. Your bean sprouts. That makes a jumpy impression. Impeccable flexible. Of a tremendous adaptability. Hard to move. Like this un-chic Asian grass. You can't even use it for basketwork. But it's still something you can stand for. That definitely has helped Hans Arp. I think.

_ABOUT CARSTEN REINHOLD SCHULZ: Raised in France, the Netherlands and Germany / Education in Düsseldorf and Hamburg / 1992 - now: exhibitions, music performances, publishing company and publication of books, CD's and audiobooks.

 

WEB:

www.dizzy-verlag.de/